Pravidlá Slovenského kartingového pohára pre rok 2021


  1. Pravidlá Slovenského kartingového pohára pre rok 2021

    Organizátor podujatia (riaditeľ podujatia alebo ním poverená osoba) si vyhradzuje právo na výnimky a technické kontroly v priebehu celých pretekov. Konečné rozhodnutie o výsledku kontroly je v právomoci organizátora podujatia (riaditeľa podujatia alebo ním poverenej osoby).

    1. Všeobecné ustanovenia

      Motokárový seriál Slovenský kartingový pohár 2021 (ďalej len SKP) vypisuje SAMŠ, pričom organizátorom seriálu je Karting Team Topoľčany (KTT). Toto občianske združenie vytvára zjednodušené pravidlá pre seriál SKP 2021 a rozhoduje o všetkých riadiacich a organizačných zmenách.

    2. Pravidlá a predpisy

      Pre seriál SKP 2021 sú platné nasledujúce pravidlá a predpisy:

      • Národné športové a technické predpisy pre karting 2021
      • Národný športový poriadok SAMŠ 2021
      • Medzinárodný športový poriadok FIA s prílohami

    3. Prihlásenie do pretekov Slovenský kartingový pohár 2021

      Súťažiaci a jazdec, ktorý sa chce zúčastniť pretekov SKP 2021, je povinný riadne vyplniť prihlášku na dané preteky a odoslať ju organizátorovi pretekov SKP najneskôr 5 dní pred pretekom a štartovné uhradí priamo na mieste pretekov pri administratívnej kontrole.

    4. Technická kontrola

      Technická kontrola bude vykonávaná vždy od 07:00 hod pri platení štartovného a to na mieste určenom organizátorom. Pri TK pre triedy Rotax je potrebné predložiť motor(y) s nepoškodenou plombou a identifikačnú kartu od motora, v ktorej bude záznam uvádzajúci zhodné výrobné číslo, zhodné číslo pečati motora, pečiatky a podpisu autorizovaného distribútora alebo servisného strediska, ktoré kontrolovalo a zapečatilo motor.

      V prípade neplnoletého jazdca je potrebný rodičovský doprovod (klub, pod ktorým jazdec preteká).

    5. Poplatky
      • Základné štartovné
        Podľa „Zvláštnych ustanovení“ na každé preteky.
      • Zvýšené štartovné
        Po uzavretí štartovej listiny po 10:00 hod. (v sobotu), alebo pri neprihlásení sa online registráciou na dané preteky, alebo nakoniec nebude pripustený do pretekov vôbec (rozhodnutie organizátora).
      Trieda Základné štartovné Zvýšené štartovné
      Baby 50 50 € 70 €
      eBambini 50 € 70 €
      ostatné triedy 60 € 80 €
    6. Vypísané triedy pre SKP 2021
      Trieda Veková hranica Hodnotenie Poznámka
      Baby 50 4 – 9 rokov samostatné postup na Easykart (platí od 6 do 9 rokov)
      eBambini 4 – 9 rokov samostatné postup na Easykart International Grand Finals (platí od 6 do 9 rokov)
      Easykart T60 7 – 13 rokov samostatné postup na Easykart International Grand Finals (platí od 6 do 9 rokov)
      Baby 60 7 – 10 rokov samostatné
      Junior 60 8 – 13 rokov samostatné
      Rotax MicroMax 7 – 12 rokov samostatné
      Rotax MiniMax 9 – 13 rokov samostatné
      Rotax Max Junior 12 – 15 rokov samostatné
      Rotax Max od 15 rokov samostatné
      Rotax Max DD2 od 15 rokov samostatné
      KZ2 Junior od 15 rokov samostatné
      KZ2 Masters od 35 rokov samostatné
      KZ2 Senior od 50 rokov samostatné

      Podmienky pre nevypísané triedy(OK,OKJ,HONDA,ROK,ROKJ,KF,KFJ, ICA100, EASY100,HISTORIK) budú v prípade záujmu dohodnuté individuálne. Stanovená minimálna a maximálna veková hranica jazdca, musí byť dovŕšená v danom kalendárnom roku.

    7. Spôsobilí jazdci a účastníci

      SKP je vypísaný pre súťažiacich s licenciou súťažiaceho vydanou SAMŠ alebo ASN z krajín FIA CEZ a pre jazdcov s pohárovou, národnou alebo medzinárodnou licenciou jazdca kartingu vydanou SAMŠ alebo ASN z krajín FIA CEZ. Jazdci s pohárovou licenciou a jazdci s národnou alebo medzinárodnou licenciou sú hodnotení samostatne. Seriál SKP je prístupný pre širokú verejnosť od 4 rokov s národnou pohárovou (registračným preukazom MP), národnou, alebo medzinárodnou licenciou vydanou SAMŠ, alebo ASN vydanou krajín CEZ, alebo vydanou dennou licenciou (na poslednom podujatí seriálu nie je povolená účasť jazdcov s dennou licenciou) a s technikou zodpovedajúcou technickým predpisom SKP 2021 ak budú mať potrebné doklady, ktoré vyplývajú z povinnosti jazdca.

      Organizátor seriálu SKP si vyhradzuje právo preveriť znalosť predpisov a technickú spôsobilosť jazdcov. V prípade zistenia nedostatkov u daného jazdca, môže byť tento jazdec diskvalifikovaný z pretekov.

    8. Zdravotná spôsobilosť

      Každý jazdec seriálu SKP 2021 je povinný absolvovať lekársku prehliadku a nechať si lekárom potvrdiť žiadosť o vystavenie licencie jazdca a zdravotný preukaz (platnosť 1 rok), u svojho obvodného lekára a tým potvrdzuje svoju schopnosť zúčastňovať sa motokárových pretekov. Tlačivo žiadosti o vystavenie licencii jazdca dostupné na webovej stránke SAMŠu na stiahnutie. Zdravotný preukaz Vám bude zaslaný poštou po vyžiadaní prostredníctvom emailu samssk@nextra.sk

    9. Systém pretekov a jázd

      SKP 2021 sa skladá z pretekov zaradených do jedného seriálu. Časový harmonogram bude vypísaný na každé podujatie samostatne.

    10. Orientačný časový harmonogram
      Sobota Čas Popis
      07:30 – 10:00 h. Technické preberanie
      08:00 – 12:00 h. Voľné tréningy
      12:00 – 12:20 h. Rozprava
      13:00 – 14:30 h. Meraný tréning
      14:30 - 16:30 h. Štart prvých jázd
      16:30 - 18:30 h. Štart druhých jázd
      18:30 h. Vyhodnotenie
    11. Hodnotenie a bodovanie

      Na jednotlivých pretekoch SKP budú bodovaní všetci jazdci vo vypísaných triedach pre rok 2021. Organizátor pretekov (riaditeľ pretekov, alebo nim poverená osoba) ocení prvých šiestich jazdcov v každej triede, v ktorej bude minimálny počet štartujúcich 6. V triede Baby 50 a eBambini budú ocenení všetci jazdci. Víťazi jednotlivých tried v seriáli SKP budú vyhlásení na konci sezóny 2021 a ocenení budú prvý piati jazdci.

      Vyhodnotení budú iba pretekári a triedy, ktoré budú mať odštartované minimálne 4 a viac pretekov za sezónu 2020.

    12. Autorské práva

      Všetky autorské práva si vyhradzuje organizátor seriálu SKP 2021 KTT (Karting Team Topoľčany).

      KTT v zastúpení poverenej osoby môže udeliť autorizáciu na zhotovenie fotografických, alebo audiovizuálnych záznamov pre osoby a organizácie na ich žiadosť pred začiatkom podujatia. Rovnako platí zákaz kopírovania informácii a materiálov uverejnených na internetovej stránke www.slokap.sk, pre účely ďalšieho publikovania.

    13. Diskvalifikácia z pretekov
      • v prípade pristihnutia pretekára na trati bez zaplateného štartovného (bez nálepky) bude diskvalifikovaný z pretekov (na základe rozhodnutia riaditeľa pretekov).
      • ak pretekár, ktorý bol niekoľko krát napomenutý riaditeľom pretekov za nešportové správanie a aj napriek tomu bude stále pokračovať v takomto správaní, bude ihneď diskvalifikovaný z pretekov bez nároku na vrátenie štartovného (na základe rozhodnutia riaditeľa pretekov)
      • ak sa zistí u pretekára nepovolené palivo počas pretekov, bude ihneď diskvalifikovaný z pretekov bez nároku na vrátenie štartovného (na základe rozhodnutia riaditeľa pretekov)
      • v prípade hrubého porušenia tech. predpisov, nerešpektovanie pokynov usporiadateľa (riaditeľa pretekov alebo ním poverenej osoby) a zistíení prítomnosti alkoholu alebo iných návykových a omamných látok u pretekára, má riaditeľ pretekov právo pretekára diskvalifikovať z preteku, bez nároku na vrátenie štartovného
      • jazdec zodpovedá za svojho mechanika a doprovod. V prípade ich nešportového správania (fyzický útok, vulgárne napádanie a pod.) bude pretekár diskvalifikovaní z preteku bez nároku na vrátenie štartovného (na základe rozhodnutia športového komisára)

      Vyššie spomenuté dôvody alebo akýkoľvek iný dôvod na diskvalifikovanie pretekára z pretekov, bude individuálne posúdený športovým komisárom.

  2. Športové pravidlá SKP 2021
    1. Organizačné záležitosti

      KTT určí na každé preteky riaditeľa pretekov a ostatných činovníkov. Športoví komisári, časomerači a technickí komisári, sú delegovaní SAMŠ podľa platného rozdeľovníka na rok 2021.

    2. Administratívna a technická kontrola

      Na administratívnu kontrolu bude vždy na každých pretekoch určené miesto, kde sa pretekár musí zaregistrovať, zaplatiť štartovné na dané preteky. Na základe toho mu bude pridelená nálepka, ktorá musí byť na viditeľnom mieste a musí zostať na motokáre do konca pretekov. Táto administratívna kontrola musí byť ukončená do 10:00hod. Potom bude uzavretá štartová listina. Na technickú kontrolu bude vždy na každých pretekoch určené miesto, kde sa zaregistrujú pretekári so svojou technikou po absolvovaní administratívneho preberania

      Na tejto kontrole bude skontrolované:

      1. technika jazdca
        • bezpečnostné lanká brzdy
        • podložky medzi každou vzperou a sedačkou
        • uchytené držiaky plastov
        • uchytený držiak čipu na meranie časov
        • základne bezpečnostné prvky
        • plomba na motore + technický preukaz (Rotax)
        • podvozok, ktorý chce pretekár použiť počas pretekov (max. 2 ks)
        • motor, ktorý chce pretekár použiť počas pretekov (max. 3 ks)
      2. výstroj jazdca, neporušený, aj s už neplatnou homologizáciou (viac v kapitole výstroj jazdca)
        • kombinéza
        • prilba
        • rukavice
        • topánky
        • ochranný límec

      Všetky kontroly bude vykonávať technický komisár prípadne riaditeľ pretekov. Po absolvovaní technickej kontroly, bude pridelená nálepka, ktorá musí zostať na viditeľnom mieste po celý deň pretekov. Táto kontrola musí byť ukončená do 10:00 hod. Potom bude uzavretá štartová listina.

    3. Informácie pre jazdcov a doprovod

      Všetky informácie budú vyvesené na oficiálnej tabuli pred vstupom na trať.

    4. Voľný tréning

      Voľný tréning bude rozdelený podľa tried. Počet a dĺžka bude upravená podľa časového harmonogramu na každé preteky.

    5. Rozprava

      Slúži k ústnemu dohovoru medzi riaditeľom pretekov, jazdcami a doprovodom. Bude sa konať vždy pred meraným tréningom a účasť je povinná. Účasť sa bude kontrolovať prezenčnou, podpisovou listinou. V prípade neúčasti, bude chýbajúci jazdec penalizovaný 5 sek. v prvej jazde.

    6. Meraný tréning

      Meraný trénig prebieha podľa tried v trvaní 1x7 minút čistého času, pričom sú merané všetky odjazdené kolá. Trieda eBambini má meraný tréning v trvaní 1x5min.

    7. Predštartový rošt

      Je miesto, ktoré slúži k zoradeniu pretekárov pred jazdou. Povolenie na vstup na trať dáva traťový komisár na predštartovom rošte. Vstup do tohto priestoru má iba pretekár a mechanik a vždy s vypnutým motorom. Vypnutý motor musí byť z bezpečnostných dôvodov aj počas pohybu v depe až po príchod k priestoru pre prípravu na štart. Počas celej doby na predštartovnom rošte musí byť pretekársky stroj pod dohľadom jazdca, alebo jeho mechanika, ktorý plne za neho zodpovedajú.

    8. Štartový rošt

      Na zoradenie na štartový rošt do oboch jázd, je výsledok dosiahnutý v meranom tréningu.

    9. Štarty
      • V pohybe
        Baby 60, Junior 60, Easy 60, Micro Max, Rotax Mini Max, Rotax Junior, Rotax Max a DD2, eBambini – za safety kart
      • Pevný štart
        všetky triedy KZ, Baby 50
    10. Počet kôl a jázd
      Trieda Počet kôl Počet jázd
      eBambini 6 2
      Baby 50 8 2
      Baby 60 10 2
      Junior 60 10 2
      Rotax MicroMax 10 2
      Rotax MiniMax 13 2
      Rotax Max Junior 13 2
      Rotax Max 13 2
      Rotax Max DD2 13 2
      KZ Senior 10 2
      KZ2 Junior 13 2
      KZ2 Masters 13 2
    11. Výsledky a hodnotenie
      • Všetky výsledky budú po spracovaní vyvesené na oficiálnej tabuli
      • Celkový výsledok pretekov je súčet oboch bodovaných jázd
      • V prípade zhody bude rozhodovať meraný tréning
      • V rámci jedných pretekov, pôjdu dve samostatne bodované jazdy
      • Do celkového hodnotenia sa započítavajú všetky bodované jazdy v seriáli SKP 2021
      • Celkový víťaz pretekov pre danú triedu je ten, ktorý získa najväčší počet bodov z oboch jázd
      MIESTO 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
      BODY 25 20 16 13 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
    12. Celkové hodnotenie SKP 2021

      Do seriálu SKP 2021 budú započítané všetky dosiahnuté body z jednotlivých pretekov. Víťaz seriálu SKP 2021 sa stáva pretekár, ktorý získa najväčší počet bodov. Pri zhode bodov rozhoduje, kto získal viac lepších dosiahnutých bodov, alebo kto ich získal skôr.

      Do celkového hodnotenia sa započítavajú všetky triedy, ktoré budú mať odštartované 4 a viac pretekov s celkového počtu 7.

      Ocenení budú prvý piati pretekári v každej triede a musia mať odjazdené 4 a viac pretekov.

    13. Sankcie a penalizácie
      • vo formovacom kole je zakázané obiehanie, každý pretekár si drží svoju pozíciu. V prípade porušenia pravidla bude pretekár odsunutý na koniec štartového poľa
      • pri bránení predbiehania je povolené meniť smer jazdy iba 1 krát. Pri úmyselnom bránení bude pretekár penalizovaný 10 sekundami
      • pri nedodržaní minimálneho hmotnostného limitu, bude pretekár diskvalifikovaný z jazdy (meraného tréningu). Tolerancia hmotnosti je do 0,5kg
      • pri porušení Tech. predpisov bude pretekár z pretekov diskvalifikovaný (DQ) bez nároku na vrátenie štartovného
      • za padnutý predný nárazník bude jazdec potrestaný 5 sekundami. V prípade snahy o nahodenie predného nárazníka po skončení jazdy pred kontrolou technickým komisárom, je jazdec potrestaný diskvalifikáciou z jazdy
      • Nepovolená šírka zadnej osi bude penalizovaná 10 sec. Šírka zadnej osky je max. 140 cm pre Rotax, KZ a šírka 110cm pre Baby 60, Micro Max a Junior 60 a Easykart Trophy 60, max. 104cm pre Baby 50 a eBambini
      • Prekročenie max otáčok Baby60 a Junior60 do 200 otáčok za min. penalizáciu 10 sekúnd
      • Prekročenie max otáčok Baby60 a Junior60 nad 200 otáčok za min penalizáciu: diskvalifikovanie
    14. Podávanie protestov

      Podávanie protestov a odvolaní na športovom podujatí sa riadi kapitolou II. článok 6. NŠP SAMŠ pre rok 2021.

  3. Technické predpisy SKP 2021
    1. Podvozok
      • musí zodpovedať homologizačným listom
      • musí byť vybavený poistným lankom tiahla brzdy (pre triedu Baby 50 doporučené)
      • medzi každou vzperou a sedačkou je povinnosť mať kovovú podložku o priemere min. 40mm a hrúbke min. 1,5mm
      • zadný široký nárazník je povinný plastový, avšak môže byť použitý aj široký kovový od výrobcu pre triedy Baby 50 a eBambini. Podmienkou je, že musí spĺňať účel ako plastový
      • predný padací nárazník je povinný pre všetky triedy (okrem Baby 50, eBambini)
      • šírka zadnej osy na veľkých podvozkoch (KZ, Rotax) je max 1400 mm
      • šírka zadnej osy na malých podvozkoch (Baby 60, Junior 60, Easy 60 a Micro Max) je max 1100 mm
      • šírka zadnej osy na malých podvozkoch (Baby 50, eBambini) je max 1040 mm
    2. Motor
      • musí zodpovedať homologizačným listom vrátane karburátoru a výfuku pre danú triedu
      • akékoľvek nepovolené úpravy budú penalizované vylúčením z pretekov a v prípade opakovania, vylúčením z celého seriálu pretekov
      • posudzovanie prípadných rozdielov je v právomoci technického komisára (TK) a riaditeľa pretekov (RP)
      • max dĺžka závitu sviečky je 18,5 mm
    3. Chladič

      Ako chladiaca kvapalina je povolená iba voda a povolený je iba jeden chladič, v prípade vysokej teploty (30°C a viac) môže riaditeľ pretekov povoliť prídavný malý chladič, ktorého použitie a umiestnenie z bezpečnostných dôvodov musí byť schválené technickým komisárom.

    4. Palivo
      • povolené palivo je bezolovnatý benzín s oktánovým číslom max.100 a bez akýchkoľvek prísad okrem oleja a na každé preteky bude určená čerpacia stanica, kde si bude možné natankovať palivo pre dané preteky
      • použitie benzínu s vyšším oktánovým číslom, alebo palivom z inej než určenej čerpacej stanice je hrubé porušenie predpisov
      • v prípade podozrenia nejakého jazdca, bude odobratá vzorka z palivovej nádrže motokáry TK a bude odoslaná na kontrolu. Ak sa zistí porušenie na mieste, tak bude jazdec diskvalifikovaný z pretekov bez nároku na vrátenie štartovného. Ak sa zistí až po pretekoch, tak mu budú odobraté všetky body, ktoré dosiahol v daných pretekoch
    5. Hmotnosť
      • minimálna hmotnosť je kompletná motokára s pretekárom v kompletnej výstroji
      • dodatočné závažie musí byť uchytené pevne na ráme alebo sedačke a musí byť uchytené dvomi skrutkami o priemere 6 mm.. Jedno závažie môže mať maximálnu hmotnosť 5kg alebo vyššiu a to len v prípade výnimky udelenej riaditeľom pretekov pre navýšenie hmotnosti a po schválení technického vyhotovenia dováženia technickým komisárom
      • v prípade nedodržania hmotnostného limitu, bude pretekár vylúčený z jazdy. Pri opakovanej nízkej hmotnosti, bude pretekár vylúčený z cel0ho seriálu pretekov
      • maximálna celková hmotnosť pridávneho závažia je 20kg, alebo na výnimku riaditeľa pretekov na zvýšenie hmotnosti a po schválení technického vyhotovenia dováženia technickým komisárom
      Hmotnostné limity pre jednotlivé triedy sú:
      Trieda Hmotnosť
      Baby 50 68 kg
      eBambini 85 kg
      Easykart Trophy 60 105 kg
      Baby 60 100 kg
      Junior 60 110 kg
      Rotax Micro Max 105 kg
      Rotax Mini Max 115 kg
      Rotax Max Junior 145 kg
      Rotax Max 160 kg
      Rotax DD2 170 kg
      KZ Senior 180 kg
      KZ Junior 175 kg
      KZ Masters 180 kg
    6. Predpisy pre triedy
      1. Baby 50
        • pneumatiky: suché – voľné, mokré – voľné
        • brzdy: hydraulické alebo mechanické na zadné kolesá
        • motor: Blue Bird N61E – poskytnutý organizátorom v rámci motorovej lotérie za poplatok 80,-eur. Víťaz tejto triedy po 6 pretekoch získa tiket na EKIGF. IAME M1 – plombovaný v sériovom prevedení.
        • prevod: Blue Bird N61E 9 – 72, IAME M1 11 – 88
        • rázvor: maximálne 860mm
        • maximálna šírka zadnej osi je 1040 mm a vpredu 920mm
        • 2 x žolík na výmenu motora pre danú sezónu
      2. eBambini
        • pneumatiky: suché - Mojo C2 (4“ + 5“) - mokré – Mojo W2 (4,5“+ 4,5“)
        • brzdy: mechanické na zadné kolesá
        • motor: elektrický na batériu
        • prevod: 11 – 80
        • podvozok: Birel ART B 25-X
        • rázvor: maximálne 860 mm
        • maximálna šírka zadnej osi je 1040 mm a vpredu 920 mm
      3. Easykart Trophy 60
        • pneumatiky: suché - ETS (4“ + 5“) - mokré – ETR (4“+ 5“) - maximálne 1 sada + 1 pneumatika označená TK pre kvalifikáciu a obe jazdy
        • motor: - BMB EKL vzduchom chladený o obsahu 62 ccm. Motor musí byť prenajatý od promotéra seriálu EKT - sviečka: BMB Freeline L10SL, závit 19mm - karburátor: Tillotson 396 A - díza: 0,68-0,70-0,72
        • prevod: 10/82 Trebatice, Bruck/Slovakia ring 10/80.
        • brzdy: hydraulické pôsobiace iba na zadné kolesá
        • podvozok: Birel ART L28C-Y - rám: priemer trubiek max. 28mm - disky: Easykart Freeline. Predné 115mm, zadné 150mm - zadná osa: priemer max. 25mm
        • rázvor: maximálne do 900mm
        • maximálna šírka zadnej osi s pneu je 1100mm
      4. Baby 60
        • pneumatiky: suché - Mojo C2 (4“ + 5“) - mokré – Mojo CW - maximálne 1sada + 1pneumatika označená technickým komisárom pre kvalifikáciu a obe jazdy
        • brzdy: mechanické alebo hydraulické pôsobiace iba na zadné kolesá
        • motor: - jednovalcový dvojtaktný vzduchom chladený motor s maximálnym objemom 60 ccm, podľa registračného listu: (2010-2014):
          • COMER- KWE 6 TAG 01/MT/14 PARILLA – 60MiniSwift 02/MT/14
          • LENZO – LK 06/MT/14 BMB – RAM 05/MT/14
          • MAXTER – Maxterino 04/MT/14 VORTEX - MR2 03/MT/14
          • TM – 2015 - 2019
        • karburátor: sériový max.14mm, Dell´Orto PHMB14, Tryton VMC
        • sviečka M14x1,25 max. dĺžky 18mm s jednou elektródou
        • integrovaný elektrický štartér, analogové zapaľovanie
        • spojka so záberom pri max. 5500 ot/min.
        • obmedzovač na 11.000 ot/min.
        • spojka – spína pri max. 6.000 ot/min.
        • podvozok: rázvor: max do 950mm - rám: priemer trubiek max. 28mm - zadná osa: priemer max. 30mm, zadná osa – max. šírka 1100mm
      5. Junior 60
        • pneumatiky: - suché - Mojo C2 (4“ + 5“) - mokré – Mojo CW - maximálne 1 sada + 1 pneumatika označená TK pre kvalifikáciu a obe jazdy
        • brzdy: mechanické alebo hydraulické pôsobiace iba na zadné kolesá
        • motordvojtakt s obsahom do 60 cm3, odstredivá spojka, el. štartovanie, podľa registračných listov: (2010-2014):
          • COMER- KWE 6 TAG 01/MT/14 PARILLA – 60 Mini Swift 02/MT/14
          • LENZO – LK 06/MT/14 BMB – RAM 05/MT/14
          • MAXTER – Maxterino 04/MT/14 VORTEX - MR2 03/MT/14
          Podľa registračných listov: (2019-2022):
          • TM
          • LENZO LK 12
          • MAXTER
          • PARILLA
          • VORTEX
        • sviečka M14x1,25 max. dĺžky 18mm s jednou elektródou
        • integrovaný elektrický štartér, analogové zapaľovanie
        • spojka so záberom pri max. 5500 ot/min.
        • karburátor – sériový max.18mm, Dell´Orto PHBG18BS reg.2523 alebo Tryton VMC18
        • výfuk – predpísaný, jednotný, podľa registračného listu výfuku pre Junior 60
        • tlmič sania – predpísaný, jednotný, podľa registračného listu tlmiča sania pre Junior 60
        • obmedzovač na 14.000 ot/min.
        • podvozok: rázvor: max do 950mm - rám: priemer trubiek max. 28mm - zadná osa: priemer max. 30mm, zadná osa - max šírka 1100 mm
      6. Rotax MicroMax, MiniMax, Junior, Max, DD2
        • pneumatiky: - suché
          • Rotax Max Junior - Mojo D2
          • Rotax Max – Mojo D5
          • Rotax Max DD2 - Mojo D5
          • Rotax Micro Max a Mini Max - Mojo C2
          Pre všetky triedy sú vypísané mokré pneu - Mojo W3, W5 a pre Rotax Micro Max a Mini MaxCW.
        • brzdy: v triede DD2 sú povinné aj predné brzdy ovládané nohu

        Všetky predpisy pre tieto triedy sú podľa ročenky SAMŠu pre rok 2021 (povolené sú: pôvodná elektrika, karburátor, výfuk a valec v ľubovoľnej kombinácií).

      7. KZ Senior
        • pneumatiky: - suché - voľné, max. médium - mokré – voľné - maximálne 1 sada + 1 pneumatika označená TK pre kvalifikáciu a obe jazdy
        • motor dvojtakt chladený vodou alebo vzduchom, s obsahom do 125 cm3
        • karburátor – (voľný) s max. priemerom difúzora u klapky 30 mm a u šupátka 39 mm
        • karburátor: (voľný) s max. priemerom difúzora u klapky 30 mm a u šúpatka 39 mm
        • prevodovka: 3 - 6 rýchlostí
        • vzduchový filter: povolené s novou i starou homologizáciou
        • výfuk – podľa homologačného listu výrobcu pre daný typ motora
        • tlmič výfuku - je povolený aj staršej homologácie,ale od roku 2020 bude povolený iba najnovší model, homologácia od roku 2017

        Do triedy KZ Senior budú zaradení pretekári (amatéri) so staršou technikou t.j. 2007 a staršia (motor+podvozok), aj keď vek pretekára nebude 50 a viac rokov.

      8. KZ Masters

        Podľa triedy KZ Senior.

      9. KZ Junior

        Podľa triedy KZ Senior.

    7. Výstroj pretekára
      • Prilba - integrálna, uzatvorená s homologizáciou pre motokárový šport aj už neplatnou homologizáciou, prípadne s homologizáciou na cestnú premávku
      • Ochranný golier - pre triedu Baby 50,eBambini, Baby 60, Easykart Trophy 60 a Junior 60 - povinný a pre ostatné triedy sa odporúča
      • Kombinéza - overal, pokrývajúci celé telo vrátane nôh a rúk, aj s už neplatnou homologizáciou, bez zásadného a viditeľného poškodenia
      • Rukavice - pár rukavíc, pokrývajúce celé ruky
      • Obuv - musí byť vysoká, zakrývať členky
    8. Iné ustanovenia

      V prípade potreby určí riaditeľ pretekov pretekárov, ktorí sa musia podrobiť technickej kontrole aj počas pretekov. Túto kontrolu vykoná TK a výsledok odovzdá riaditeľovi preteko.

      Organizátor seriálu - Slovenský kartingový pohár 2021: Karting Team Topoľčany, Palárikova 984, Topoľčany 95501

Slovenský kartingový pohár
  • 1
    Trebatice
    01.05.2021
  • 2
    Slovakia Ring
    29.05.2021
  • 3
    Trebatice
    19.06.2021
  • 4
    Bruck an der Leitha (2)
    10.07.2021
  • 5
    Slovakia Ring
    04.09.2021
  • 6
    Bruck an der Leitha (3)
    25.09.2021

Reklama